VšZP: ,,zdravotné poisťovne by o priazeň poistencov mali „zabojovať“ kvalitnými službami pre poistencov” = státisíce eur na kampaň a asi si od septembra doplatíme za ortopedické pomôcky
Sledujete Facebook Všeobecnej zdravotnej poisťovne? Už ani ja nie. Skoro som odpadol, keď som si na ich profile prečítal túto vetu. ,,zdravotné poisťovne by o priazeň poistencov mali „zabojovať“ kvalitnými službami pre poistencov”.
https://www.facebook.com/VSZP.sk/posts/3591885740823690
To je výrok hodný spoločnosti, ktorá je lídrom na trhu a jej služby majú tak vysokú úroveň a referenciu poistencov, že nepotrebuje komerčnú reklamu. Ja som poistencom VšZP, ktorá síce je lídrom na trhu, ale o druhej polovici vety nech si každý urobí názor sám.
Teraz v čase prepoisťovania, keď sa poisťovne predbiehajú reklamami a ponukami pre poistencov, mi táto veta príde byť z kategórie ,,vodu kázal, víno pil”.
Vyvrátiť tento dojem by mohol Centrálny register zmluv.
(Poznámka: kampaň na prepoistenie sa skončí až v posledný septembrový deň, aktuálne zverejnené zmluvy teda nemusia byť konečné.)
Tak poďme na to, len tak v rýchlosti pár zmlúv VšZP za reklamné činnosti.
KONCEPT KAMPANE PREPOISTENIE – 66 300 € bez DPH
Vytvorenie kreatívneho konceptu kampane VŠZP na hlavné prepoisťovacie obdobie 2020. Definovanie komunikačnej stratégie. Návrh kreatívnych formátov.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4898278&l=sk
KAMPAŇ PREPOISTENIE – 63 543 € bez DPH
Kompletné poskytovanie digitálnych služieb v oblasti marketingu ako nastavenie online marketingovej stratégie, ideamaking a exekúcia kampaní, sociálna stratégia a správa sociálnych sietí, návrh a realizácia mediálnej stratégie a nákup médií a reklamného priestoru v hodnote
NORMOHODINA? (k tomuto údaju sa vrátime v druhej polivici)
Náročnejšia práca – 24,97 eur bez DPH za každú človekohodinu
Menej náročná práca – 20,61 eur bez DPH za každú človekohodinu
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4898273&l=sk
SPOTY PREPOISTENIE- 66 850,00 eur bez DPH
Poskytovateľ sa za túto sumu zaväzuje poskytnúť VšZP služby súvisiace so zabezpečením produkcie (výroby) reklamných formátov ku kampani VšZP na hlavné prepoisťovacie obdobie 2020: Výrobu televízneho spotu, rozhlasových spotov, fotenie minimálne 4 kľúčových vizuálov kampane a ďalšie súvisiace služby s prepoisťovacou kampaňou.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4907943&l=sk
BILLBOARDY PREPOISTENIE- 66 804 € bez DPH
Predmetom tejto zmluvy o spolupráci je prenájom reklamných plôch a zabezpečenie tlače, distribúcie ainštalácie billboardových plagátov ku kampani VšZP na hlavné prepoisťovacie obdobie 2020.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4907957&l=sk
ODBORNÉ KONZULTÁCIE – 16 200 € bez DPH
Predmetom zmluvy je poskytovanie odborných konzultačných služieb prostredníctvom senior expertov a expertov a vypracovanie písomného materiálu a to podkladu pre výber vysielateľov programovej služby.
Na základe poskytnutých odborných konzultačných služieb má byť VšZP schopná dopracovať zámer reklamnej a mediálnej kampane do podoby profesionálne spracovaných námetov, dramaturgií, scenárov, storyboardov a technických špecifikácií, ktoré budú následne použité ako podklad do verejného obstarávania (samotnú produkciu) a odvysielané u vybraných vysielateľov programovej služby.
Túto prácu má podľa zverejnenej zmluvy vykonávať šesť druhov profesií. Traja na úrovni senior experta: kreatívny riaditeľ, account manažér, art director. A traja na úrovni experta: textový korektor, grafik, DTP operátor (V rámci danej zákazky bude dtp operátor predovšetkým zabezpečovať poradenstvo a kontrolu v oblasti spracovanie grafických podkladov pre finálne využitie v realizovaných výstupoch.)
NORMOHODINA v tomto prípade?
Spolu odpracujú maximálne 450 hodín, pričom cena za 1 hodinu je 30 eur bez DPH pre vyššie uvedených senior expertov a expertov.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4020366&l=sk
Myslím, že ako vzorka to stačí. Nehľadal som dlhšie ako 15 minút. A nerozpisujem ani “drobné” náklady na občerstvenie počas roadshow – 4 948 € bez DPH (súčet 4 objednávok), či dámske šatky a pánske kravaty za 7 368 € bez DPH (spolu 420ks). (odkaz na konci textu)
Hlava sa mi zatočila aj pri sume za správu facebookového konta (49 788€ bez DPH). Ide o kompletnú správu fanpage VšZP a fanpage preventovne.sk na socialnej sieti. (Facebook) .Neviem či táto položka súvisí s prepoisťovacou kampaňou, ale tu napríklad VšZP súhlasila s normohodinou 25 € bez DPH za každú človekohodinu.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=3545468&l=sk
Prečo som vyzdvihol normohodiny, ktoré je VšZP ochotná hradiť za úkony spojené s prepoisťovacou kampaňou? Lebo na pozadí toho celého som čítal články o tom, ako VšZP odmieta hradiť normohodiny, počas ktorých odborný pracovník – ortopedický technik používa pri výrobe ortopedickej pomôcky nejaký stroj. Naozaj tu sú odkazy:
https://www.teraz.sk/spravy/ortopedicki-technici-ziadaju-od-vszp/487318-clanok.html
Podľa verejne dostupných zmluv, pracujú ortopedickí technici na Slovensku v najviac tridsiatich spoločnostiach. Ortopédi vrdia dve veci, že už dnes im poisťovňa uhrádza o 40% menej, ako je reálna cena ich práce a zároveň, že od septembra im po novom poisťovňa nechce preplácať tie normohodiny, kedy pracujú aj stroje. Čo už sa dnes robí bez strojov? Ale dobre. Keby ten ortopedický technik potreboval na pomoc nejaký stroj iba na 30 % z celkového času. Tak dostane zaplatené automaticky o 30% menej z toho, čo dostáva dnes.
Teda zo 100% ceny práce dnes dostáva zaplatených iba 60%. A z toho mu ešte uberú 30%.
Akoby bola cena vašej práce 1000 €, ale šéf vám dlhodobo platí iba 600 €. No a z týchto 600 € vám ešte zoberie 30%… dostanete 420 €. Ale vstávate do roboty s tým, že musíte odrobiť prácu v hodnote 1000 €.
Tak si to porovnajme. Komu platí VšZP viac? Tým, ktorí majú nalákať nových poistencov? Alebo ľuďom, ktorí sa reálne starajú o poistencov?
Na reklamnú kampaň platí VšZP bežne normohodiny vo výške 25 až 30 € bez DPH.
A normohodina ortopedického technika? 15,25 € bez DPH
Prípadne: 15,40 € bez DPH
Takže za prácu ľudí, ktorí sa o nás starajú platí poisťovňa o polovicu menej ako za prácu marketérov, grafikov, kreatívnych riaditeľov a iných reklamných mágov, ktorí majú za úlohu priniesť do poisťovne nových klientov. Nie zvýšiť kvalitu služieb pre poistencov.
A od septembra chce poisťovňa, podľa medializovaných informácií, platiť ešte menej. Pritom reálna cena práce ortopedického technika je evidentne nižšia ako cena práce grafika pracujúceho na kampani VšZP.
Kto doplatí ortopedickým technikom chýbajúci rozdieľ? Možnosti sú iba dve. Poisťovňa z peňazí svojich poistencov, alebo jej poistenci vo forme doplatku. Rád si počkám na výsledok.
Odkazy na občerstvenie a šatky s kravatami:
Ja som poisteny v sukromnej poistovni. Na svoj ...
Malo byť 50 evri,580 evri... ...
To je dnes normálne.strojohodina bagra,žeriavu,rypadla... ...
Celá debata | RSS tejto debaty